Měříme svět kolem nás
26. února 2024 jsme se společně se třídou 3. C zúčastnili projektového dne, během kterého jsme chodili po stanovištích po celé škole, na kterých na nás čekali studenti 7. C, 3. A a učitelé. Nejprve jsme se všichni sešli v aule, kde jsme se seznámili s průběhem projektového dne. Následně jsme byli rozděleni do skupinek podle tříd a podle skupin na Aj. Po škole byla rozmístěna čtyři stanoviště, na kterých jsme strávili jednu hodinu a poté jsme pokračovali dál.
Na prvním stanovišti jsme s paní učitelkou Mauerovou a čtyřmi studenty zjišťovali slanost brambůrků. Rozdělili jsme se do dvojic a čtveřic a každý jsme zjišťovali slanost jiných brambůrků. Na konci jsme si řekli naše výsledky a zjistili jsme, že v některých se nachází denní dávka soli na jednoho člověka.
Na druhém stanovišti jsme společně s paní učitelkou Kotyzovou a pěti studenty měřili náš tep. Nejprve jsme jej změřili 3x v klidu a poté vypočítali průměr. Dále jsme se přesunuli do bazénku, kde jsme 5 minut chodili po schodech nahoru a dolů. Poté jsme si opět 3x změřili tep a podle vzorce vypočítali naší fyzickou zdatnost.
Na třetím stanovišti jsme si s panem učitelem Češíkem a dvěma studenty zopakovali látku, kterou jsme probírali v hodinách fyziky a naučili jsem se zjistit odpor rezistoru. Dále jsme pomocí vzorce vypočítali napětí tajných boxů, ve kterých se nacházely baterie, které na konci byly odhaleny a my jsme si mohli zkontrolovat naše odpovědi.
Na čtvrtém a posledním stanovišti jsme společně s paní učitelkou Valáškovou a jedním studentem měřili stisk naší ruky a poté také našich prstů. Rozdělili jsme se do dvou skupin na chlapce a dívky a pomocí zařízení jsme měřili náš stisk. Zjistili jsme, že co se stisku ruky týče, pohybujeme se kolem standardu.
Celý projektový den jsme si moc užili a všem dalším třídám ho vřele doporučujeme, protože jsme si vyzkoušeli teorii z hodin a dozvěděli se spoustu nových věcí.